ادبیات نشان می دهد که تحصیلات والدین عامل مهمی در پیش بینی پیشرفت کودکان است.
ادبیات نشان می دهد که پیوند بین SES و نتایج پیشرفت را می توان با باورها و انتظارات والدین توضیح داد.
به عنوان مثال، یک مطالعه کمی شامل 868 کودک 8-12 ساله نشان می دهد که باورها و رفتارهای والدین مسیری است که از طریق آن SES دانش آموزان، به ویژه تحصیلات و درآمد والدین، با پیشرفت تحصیلی آنها مرتبط است.
روش دیگری که سطح تحصیلات والدین می تواند بر پیشرفت تحصیلی فرزندان تأثیر بگذارد، مشارکت والدین است.
مطالعات متعدد نشان داده اند که مشارکت والدین ارتباط نزدیکی با نتایج تحصیلی دارد.
در این مطالعات، مشارکت والدین به روشهای مختلف، مانند فعالیتهای خانه و مدرسه و سایر انواع متعدد درگیری والدین اندازهگیری میشود.
ویژگی های مدرسه که با کیفیت معلم مرتبط است شامل مکان مدرسه، جو مدرسه، منابع مدرسه و ترکیب دانش آموزان است.
کیفیت بسیاری از معلمان را حقوق معلمی مشخص می کند.
تنوع در این ویژگی های مدرسه نه تنها منجر به تفاوت در حقوق معلمان می شود، بلکه توانایی های متفاوتی را برای جذب و حفظ معلمان خوب ایجاد می کند که بر درجه مرتب سازی کیفیت معلم در مدارس تأثیر می گذارد.
محققان دیگر شواهد تجربی پیدا کردند که کیفیت معلم بیشتر تغییرات درون مدارس را به حساب میآورد که بر تغییرات پیشرفت دانشآموزان تأثیر میگذارد.
در مطالعه من، عملکرد ویژگی های معلم در سطح دانش آموز در مدارس هنگ کنگ، سنگاپور و تایوان تجزیه و تحلیل می شود.
همانطور که مطالعات قبلی نشان داده است، من ویژگی های مدرسه را در مدل رگرسیون کنترل می کنم تا اثرات مخدوش کننده آنها را از بین ببرم.
روابط علّی بین خودانگیختگی دانشآموزان و پیشرفت تحصیلی در مطالعهای مورد بررسی قرار گرفته است که نشان داد اهداف دانشآموزان و انتظارات والدین آنها پیشبینیکنندههای قابلتوجهی برای پیشرفت تحصیلی هستند.
خودانگیختگی ارتباط نزدیکی با خودکارآمدی و اعتماد به نفس دانش آموزان در مطالعه دارد که هر دو به طور قابل توجهی بر پیشرفت تأثیر می گذارند.
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.